Retourneren
Toch niet zo blij met je bestelling als verwacht? Retourneren bij Muntex is simpel en eenvoudig. Hieronder een overzicht van de meest gestelde vragen met betrekking tot retourneren. Mocht jouw vraag er niet tussen zitten, mail of bel ons gerust!
Aankopen kunnen kosteloos worden geretourneerd binnen 30 dagen na ontvangst, mits dit gebeurd volgens de retourvoorwaarden.
We streven ernaar retouren binnen 5 werkdagen vanaf binnenkomst te verwerken en het aankoopbedrag terug te storten
Hoe kan ik een product retourneren?
Retourneren is bij Muntex heel eenvoudig als je de onderstaande stappen volgt:
- 1 | Meld het pakket retour aan op onze website
Artikelen kunnen binnen 30 dagen kosteloos geretourneerd worden als ze worden aangemeld via de website. Selecteer het artikel dat geretourneerd moet worden, geef de retoureden op en print het label uit.
- 2 | Pak het retour netjes in
- Artikelen dienen geretourneerd te worden in de originele verpakking. De sticker met de barcode van het artikel dient goed zichtbaar te zijn zodat we het retour goed kunnen verwerken. Verder dient het pakket goed te zijn dicht getaped zodat losse onderdelen niet kwijt raken tijdens het verzenden.
Plak het retourlabel op het pakket en het pakket is klaar voor verzending!
-
3 | Lever het pakket in bij een van de geselecteerde pakketpunten
Is het pakket netjes ingepakt en beschikt het over een goed zichtbaar retourlabel, dan is het pakket klaar om geretourneerd te worden bij een van de geselecteerde pakketpunten. Kijk goed naar de verzender en zoek een pakketpunt bij jou in de buurt.
- We raden je aan om het verzendbewijs goed te bewaren. Mocht er iets mis gaan met de verzending of het pakket kwijt raken dan kun jij altijd aantonen dat het pakket daadwerkelijk is geretourneerd.
-
Let op: producten die door een vervoerder zijn afgeleverd die gespecialiseerd is in zwaar vervoer (lees: tuinsets e.d.) en geretourneerd dienen te worden, moeten via de klantenservice worden aangemeld. Je kunt de klantenservice hiervoor bellen of mailen en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
-
Wat zijn de retourvoorwaarden?
-
Is het artikel toch niet wat je voor ogen had en wil je het graag retourneren, dan kan dat binnen 30 dagen. De 30 dagen bedenktijd gaan in als je het pakket hebt ontvangen, hieronder de voorwaarden:
-
. Alle artikelen kunnen geretourneerd worden mits deze onbeschadigd zijn en in originele staat aan ons worden geretourneerd. Gebruikte artikelen kunnen helaas niet worden geaccepteerd
. Is het artikel beschadigd bij aankomst, dan dient hier direct melding van gemaakt te worden bij de klantenservice. De klantenservice zal dan samen met jou naar een passende oplossing zoeken
. Het artikel dient in de originele verpakking te worden geretourneerd en goed te worden dicht getaped zodat losse onderdelen niet kwijt kunnen raken tijdens het verzenden
. Het retourlabel dient goed zichtbaar te zijn om het retour snel te kunnen verwerken
Ik heb besteld via Bol.com of Amazon, hoe kan ik mijn pakket retourneren?
Bestellingen die via bol.com / Amazon zijn geplaatst dienen via het retour proces van de betreffende partner te verlopen. Heb je hier vragen over, dan mag je ons natuurlijk altijd bellen of mailen!
Is retourneren geheel kosteloos?
Als je het pakket via onze website retour aanmeld en volgens de regels van Muntex retourneert, dan is retourneren inderdaad kosteloos. Wil je een pakket liever op jouw eigen manier retourneren, dan kan dat zeker, maar dan zijn de kosten geheel voor eigen rekening.
Wat is de status van mijn retour?
Als je een retourmelding hebt aangemaakt en deze hebt ingeleverd bij een pakketpunt, kun je het pakket volgen via de track&trace code. De actuele status van het pakket is dus op de voet te volgen.
Wanneer wordt mijn retour verwerkt?
Wij streven ernaar retourmeldingen zo snel mogelijk te verwerken. Normaalgesproken is dit nagenoeg altijd haalbaar binnen 5 werkdagen vanaf het moment van binnenkomst. Het kan zijn dat het soms iets langer kan duren doordat het pakket beschadigd is, de gegevens niet leesbaar zijn of het pakket kwijt is geraakt tijdens de verzending.
Is dit volgens jou het geval? Aarzel dan niet om contact met onze klantenservice op te nemen zodat wij snel kunnen onderzoeken wat er mis is gegaan.
Wanneer kan ik de terugbetaling ontvangen van mijn retourzending?
We doen ons best om retourmeldingen zo snel mogelijk te verwerken. Is het retour verwerkt, dan kun je de terugbetaling vaak binnen 3-5 werkdagen op de rekening verwachten.
Waarom krijg ik een betalingsherinnering van mijn retour?
Heb je gekozen voor achteraf betalen, heb je een pakket geretourneerd, maar ontvang je nog wel een betalingsherinnering? Maak je geen zorgen! Het verwerken van een retour duurt gemiddeld 5 werkdagen dus het kan zijn dat jouw retour nog niet is verwerkt. De betalingsherinnering kun je in dit geval negeren.