Direct antwoord op je vraag

Heb je een vraag over je bestelling? Vul onderstaande formulier in en je krijgt binnen een werkdag een reactie. Vergeet niet je order nummer te vermelden, dan kunnen wij je sneller van dienst zijn!

Stel je vraag!

Hoe meld ik een bezorgklacht?

Is de bezorger te laat of heeft hij/zij zich niet aan de afspraak gehouden en wil je graag een klacht indienen? Wat vervelend om te horen, onze oprechte excuses! Als je dit aan ons doorgeeft via de klantenservice kunnen wij hierover een klacht indienen en erachter komen wat hier precies de reden van is. De klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09.00-17.00 uur

Volgens de track&trace is mijn bestelling aangekomen, maar ik heb niks ontvangen. Wat nu?

Wat vervelend om te horen! Er worden dagelijks zoveel pakketjes verstuurd dat er weleens wat mis kan gaan. Als dit gebeurd, staat onze klantenservice altijd voor je klaar. We starten direct een onderzoek op om te kijken wat er mis is gegaan en proberen het pakket zo snel mogelijk terug te vinden. Mocht het pakket kwijt zijn of het te lang duren, dan aarzelen we niet om zo snel mogelijk een alternatief of nieuw product te versturen.

Is het mogelijk mijn pakket te volgen?

Zodra het pakket is aangeboden bij de verzender ontvang je via de mail een Track&Trace code. Het is ook mogelijk de status van jouw pakket volgen via de Track&Trace button op onze website. Je kunt in een oogopslag zien waar het pakket zich bevindt en wanneer de bestelling wordt bezorgd. Was je niet thuis, dan kan het zijn dat het pakket wellicht bij de buren is afgeleverd. Kom je er niet uit? Aarzel dan niet om contact met onze klantenservice op te nemen zodat wij je hierbij kunnen helpen en ondersteunen.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Voor 23.59 uur besteld, is de volgende dag in huis! Alle pakketten worden nog dezelfde dag ingepakt en overgedragen aan de bezorgdiensten. Er zijn netjes afspraken gemaakt dat ze de pakketten binnen 24 uur dienen te bezorgen bij onze klanten!

Waarom duurt het soms iets langer voordat ik mijn pakket ontvang?

Woon je buiten Nederland, dan kan het iets langer duren voordat het pakket wordt bezorgd, Heeft de bestelling op zaterdag plaatsgevonden, dan krijg je het pakket maandag in huis, Mocht een artikel niet op voorraad zijn, dan kan de levertijd iets oplopen en zullen wij je hierover zo snel mogelijk over informeren, Op officiële feestdagen bezorgen we niet dus dan kan het zijn dat het pakketje iets langer op zich laat wachten, Tijdens drukke periodes zoals bijvoorbeeld kerst kan het zijn dat pakketten vertraging oplopen. Wij proberen dan onze bezorgtijden aan te passen en de bezorgdiensten goed te blijven monitoren, Heel soms is er een storing in ons magazijn of in het magazijn van onze partners. We doen er alles aan om storingen zo snel mogelijk op te lossen zodat we alsnog kunnen uitleveren

Is het mogelijk mijn pakket te volgen?

Zodra het pakket is aangeboden bij de verzender ontvang je via de mail een Track&Trace code. Het is ook mogelijk de status van jouw pakket volgen via de Track&Trace button op onze website. Je kunt in een oogopslag zien waar het pakket zich bevindt en wanneer de bestelling wordt bezorgd. Was je niet thuis, dan kan het zijn dat het pakket wellicht bij de buren is afgeleverd. Kom je er niet uit? Aarzel dan niet om contact met onze klantenservice op te nemen zodat wij je hierbij kunnen helpen en ondersteunen.

Ik heb me bedacht, kan ik mijn bestelling annuleren?

Mocht je een bestelling willen annuleren dan kan dat mits de bestelling nog niet is verzonden. Ga naar je account en annuleer de order die je wenst te annuleren. Lukt het niet meer om de bestelling te annuleren, geen paniek! Binnen 30 dagen kun je altijd het product kosteloos annuleren mits je voldoet aan de retourvoorwaarden.

Moet ik bij Muntex verzendkosten betalen?

Heb jij even geluk! Alle prijzen bij Muntex zijn inclusief verzendkosten. Zelfs voor bijzonder vervoer van zwaardere producten als schommelbanken of tuinsets, worden verzendkosten niet apart gerekend, maar hebben wij hier rekening mee gehouden in de prijs. Lekker overzichtelijk dus!

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Alle prijzen op onze website zijn inderdaad inclusief btw

Kan ik een bestelling naar iemand anders toesturen?

Dat kan zeker! Tijdens het bestelproces kan het afleveradres afwijken van het factuuradres. Vul het adres in van de persoon waarvoor het pakketje is bedoelt en wij zorgen dat het helemaal goed komt. Wel even een kleine tip, vul je eigen emailadres is, anders verklap je de verrassing ;-)

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, kan dat kloppen?

De bevestigingsmail met de track & trace wordt verstuurd als het product ons magazijn verlaat. Mocht je twijfelen of de bestelling goed is doorgekomen, geen paniek! Mail, bel of WhatsApp ons, dan checken we even of de bestelling goed is doorgekomen.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Ons bestelproces is heel eenvoudig. Ga naar de productpagina, maak een keuze voor een product en voeg het product toe aan de winkelwagen. Ben je klaar met winkelen, ga dan naar de winkelwagen en vul alle gegevens in die gevraagd worden. Kies een betaalmethode en bevestig en betaal de bestelling. Zodra de bestelling is voldaan, pakken we het in en ontvang je een bevestiging met een track&trace link als het pakket wordt overgedragen aan de vervoerder. Easy peasy!

Kan ik een factuur ontvangen van mijn bestelling?

Dat kan zeker! Schroom niet, mail onze klantenservice info@muntex.nl en je hebt binnen een werkdag een factuur in jouw mailbox!

Ik maak gebruik van achteraf betalen, hoe betaal ik mijn artikelen?

Maak je gebruik van achteraf betalen dan vragen wij je de volledige factuur te betalen binnen 30 dagen via Klarna. We zullen je tevens helpen herinneren zodat je niet vergeet de betaling te voldoen.

Hoe weet ik of mijn betaling goed is doorgekomen?

Betaal je met IDEAL dan zal de betaling direct worden verwerkt en is dat terug te zien in de internetbankieren app van jouw bank. Voor een betaling met de creditcard duurt dit helaas soms wat langer. Mocht je diezelfde dag een Track&Trace code ontvangen van de vervoerder, dan kun je er vrijwel van uitgaan dat de betaling is gelukt en de bestelling is verwerkt.

Hoe kan ik betalen?

Bij het afrekening kun je op onze website kiezen uit meerdere betaalmogelijkheden: 1 | IDEAL De veiligste en snelste betaalmethode is en blijft betalen met IDEAL. Bij het afrekenen selecteer je de bank, word je doorgestuurd naar de beveiligde omgeving van jouw internetbankieren en staat de betaalopdracht voor je klaar. Een kind kan de was doen! 2 | Creditcard Onze website accepteert ook betalingen met Maestro, Visa en Mastercard. Naam, kaartnummer, vervaldatum en de CVC code (driecijferige verificatiecode op de achterkant van de creditkaart) dienen te worden ingevuld om betalingen met de creditkaart te kunnen voldoen. 3 | Betalen bij afhalen We beschikken op dit moment niet over een winkel, maar het is wel mogelijk om een bestelling te kunnen afhalen in ons magazijn. We vragen je dit vooraf aan te geven bij onze klantenservice, zodat we het product voor jou apart kunnen leggen. Neem het bedrag gepast mee, zodat je de bestelling direct mee kunt nemen. Let wel op, winkelen in ons magazijn is helaas niet mogelijk, wie weet in de toekomst! 4 | Achteraf betalen met Klarna Koop nu en betaal achteraf! Tijdens het afrekenen vul je de persoonsgegevens in en kies je voor de optie ‘Betaal later’ om de bestelling af te ronden.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

De algemene voorwaarden zijn te vinden onder het kopje “Algemene voorwaarden” op onze website of in de bijgevoegde link.

Heb ik herroepingsrecht?

Iedereen heeft het recht om een bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Je krijgt in dit geval het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de vervoerder. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt je contact met ons opnemen via info@muntex.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Waarom krijg ik een betalingsherinnering van mijn retour?

Heb je gekozen voor achteraf betalen, heb je een pakket geretourneerd, maar ontvang je nog wel een betalingsherinnering? Maak je geen zorgen! Het verwerken van een retour duurt gemiddeld 5 werkdagen dus het kan zijn dat jouw retour nog niet is verwerkt. De betalingsherinnering kun je in dit geval negeren.

Wanneer kan ik de terugbetaling ontvangen van mijn retourzending?

We doen ons best om retourmeldingen zo snel mogelijk te verwerken. Is het retour verwerkt, dan kun je de terugbetaling vaak binnen 3-5 werkdagen op de rekening verwachten.

Wanneer wordt mijn retour verwerkt?

Wij streven ernaar retourmeldingen zo snel mogelijk te verwerken. Normaalgesproken is dit nagenoeg altijd haalbaar binnen 5 werkdagen vanaf het moment van binnenkomst. Het kan zijn dat het soms iets langer kan duren doordat het pakket beschadigd is, de gegevens niet leesbaar zijn of het pakket kwijt is geraakt tijdens de verzending. Is dit volgens jou het geval? Aarzel dan niet om contact met onze klantenservice op te nemen zodat wij snel kunnen onderzoeken wat er mis is gegaan.

Wat is de status van mijn retour?

Als je een retourmelding hebt aangemaakt en deze hebt ingeleverd bij een pakketpunt, kun je het pakket volgen via de track&trace code. De actuele status van het pakket is dus op de voet te volgen.

Is retourneren geheel kosteloos?

Als je het pakket via onze website retour aanmeld en volgens de regels van Muntex retourneert, dan is retourneren inderdaad kosteloos. Wil je een pakket liever op jouw eigen manier retourneren, dan kan dat zeker, maar dan zijn de kosten geheel voor eigen rekening.

Ik heb besteld via Bol.com of Amazon, hoe kan ik mijn pakket retourneren?

Bestellingen die via bol.com / Amazon zijn geplaatst dienen via het retour proces van de betreffende partner te verlopen. Heb je hier vragen over, dan mag je ons natuurlijk altijd bellen of mailen!

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Is het artikel toch niet wat je voor ogen had en wil je het graag retourneren, dan kan dat binnen 30 dagen. De 30 dagen bedenktijd gaan in als je het pakket hebt ontvangen, hieronder de voorwaarden: . Alle artikelen kunnen geretourneerd worden mits deze onbeschadigd zijn en in originele staat aan ons worden geretourneerd. Gebruikte artikelen kunnen helaas niet worden geaccepteerd . Is het artikel beschadigd bij aankomst, dan dient hier direct melding van gemaakt te worden bij de klantenservice. De klantenservice zal dan samen met jou naar een passende oplossing zoeken . Het artikel dient in de originele verpakking te worden geretourneerd en goed te worden dicht getaped zodat losse onderdelen niet kwijt kunnen raken tijdens het verzenden . Het retourlabel dient goed zichtbaar te zijn om het retour snel te kunnen verwerken

Hoe kan ik een product retourneren?

Retourneren is bij Muntex heel eenvoudig als je de onderstaande stappen volgt:

1 | Meld het pakket retour aan op onze website Artikelen kunnen binnen 30 dagen kosteloos geretourneerd worden als ze worden aangemeld via de website. Selecteer het artikel dat geretourneerd moet worden, geef de retoureden op en print het label uit.
2 | Pak het retour netjes in
Artikelen dienen geretourneerd te worden in de originele verpakking. De sticker met de barcode van het artikel dient goed zichtbaar te zijn zodat we het retour goed kunnen verwerken. Verder dient het pakket goed te zijn dicht getaped zodat losse onderdelen niet kwijt raken tijdens het verzenden.Plak het retourlabel op het pakket en het pakket is klaar voor verzending!
3 | Lever het pakket in bij een van de geselecteerde pakketpunten
Is het pakket netjes ingepakt en beschikt het over een goed zichtbaar retourlabel, dan is het pakket klaar om geretourneerd te worden bij een van de geselecteerde pakketpunten. Kijk goed naar de verzender en zoek een pakketpunt bij jou in de buurt. We raden je aan om het verzendbewijs goed te bewaren. Mocht er iets mis gaan met de verzending of het pakket kwijt raken dan kun jij altijd aantonen dat het pakket daadwerkelijk is geretourneerd.
Let op: producten die door een vervoerder zijn afgeleverd die gespecialiseerd is in zwaar vervoer (lees: tuinsets e.d.) en geretourneerd dienen te worden, moeten via de klantenservice worden aangemeld. Je kunt de klantenservice hiervoor bellen of mailen en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Hoe lang duurt het voordat er een oplossing wordt geboden?

Ons doel is om je zo spoedig mogelijk een passende oplossing te kunnen bieden. Hoe eerder jij ons klachten/garantie formulier invult met een goede omschrijving en bijbehorende foto’s, des de sneller ons team actie kan ondernemen.

We proberen binnen 5 werkdagen met een passende oplossing te komen zodat je weet waar je aan toe bent en toch als tevreden klant verder kunt!

Wat moet ik meesturen om een beroep te doen op garantie?

Bij het invullen van het klachten/garantie formulier op onze website wordt in een oogopslag duidelijk welke informatie we nodig hebben om jouw klacht zo snel mogelijk in behandeling te kunnen nemen. Een duidelijke omschrijving en foto’s zijn erg belangrijk. Hoe meer informatie, des te beter!

Hoe dien ik een garantieclaim in?

Dat kan super eenvoudig door middel van ons klachten/garantie formulier! Indien jij een product bij ons hebt aangeschaft dat niet naar behoren functioneert of een defect/incompleet product hebt ontvangen, dient er een klachten/garantieformulier ingevuld te worden. Dit formulier is te vinden op onze website en is zo ingevuld. Door het formulier in te vullen zorg je ervoor dat we je snel van dienst kunnen zijn en zo spoedig mogelijk een passende oplossing kunnen bieden.

Welk recht op garantie heb ik eigenlijk?

Als consument heb je recht op de volgende garantie: Wettelijke garantie: Als het product van Muntex op jouw deurmat beland dient het compleet, in goede staat te zijn en goed te functioneren bij “normaal gebruik”. Is dat niet het geval, geef het dat direct bij ons aan. Garantie vanuit Muntex & de fabriek: Als een product niet naar behoren functioneert buiten jouw schuld om en binnen de aangegeven garantieperiode, dan heb je recht op een reparatievergoeding of zelfs een nieuw artikel. Neem contact op via het klachten/garantie formulier en we zoeken het zo spoedig mogelijk voor je uit!

Wanneer heb ik recht op garantie?

De garantie van een product is geldig gedurende de garantietermijn. Bij aankoop van een product van Muntex heb je minimaal recht op 1-2 jaar garantie, afhankelijk van het aangekochte product en de verwachte levensduur van het product. Desalniettemin vinden wij het heel erg belangrijk dat jij tevreden bent met jouw aankoop, dat het artikel in goede staat verkeerd en naar goed behoren functioneert. Wanneer dit niet het geval is, proberen wij zo snel mogelijk een passende oplossing te vinden. Je kunt op onze website de klacht of vraag met betrekking tot garantie indienen en dan zal ons team dit zo spoedig mogelijk beoordelen. Aan de hand van de claim zullen we bepalen of het product vervangen/gerepareerd dient te worden of dat er een terugbetaling plaats zal vinden. Hoe dan ook, aarzel niet om contact met ons op te nemen, we lossen het graag voor je op!

 

  • De beste prijs
  • Gratis retourneren in 30 dagen
  • Gratis bezorging binnen Nederland
  • Exclusieve deals